Lector Universitar Doctor Lia-Ecaterina OLTEAN
Lia Oltean este este doctor în psihologie și lector universitar în cadrul Departamentului de Psihologie Clinică și Psihoterapie, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca. Ea este licențiată în psihologie (2012) și absolventă a masteratului de „Psihologie clinică, consiliere psihologică și psihoterapie” (2014), din cadrul aceleași universități. Printre interesele ei de cercetare se numără relația dintre experiențe aversive în perioada copilăriei și psihopatologie, respectiv a potențialelor mecanisme, precum procesarea recompensei, implicate în această relație. De asemenea, ea se focalizează pe investigarea intervențiilor psihologice, respectiv a mecanismelor și factorilor care le-ar putea influența. Totodată, Lia este psiholog clinician și psihoterapeut cognitiv-comportamental certificat de către Colegiul Psihologilor din România și supervizor în psihoterapii cognitive și comportamentale.
-
Didactic
-
Cercetare
-
Publicații
-
Comunitate
-
CV
Cursuri:
● Psihologie clinică, consiliere psihologică și psihoterapii individuale și de grup
● Psihologie pozitivă
● Psihoterapie cognitiv-comportamentală
● Practică (II, III)
Orar Consultații:
Joi: 12:00 – 14:00 – pe bază de programare prealabilă pe email
Adresă de contact: Strada Republicii 37, 400015, Cluj-Napoca, Romania
Email: liaoltean@psychology.ro
Interese de cercetare:
● Experiențe aversive în copilărie și relația cu psihopatologia: mecanisme implicate
○ Identificarea factorilor de reziliență și risc
● Intervenții psihologice validate științific: mecanisme și moderatori
○ Intervenții în psihologia pozitivă
Proiecte & Granturi:
● Director de proiect:
● 2023-prezent: UBB Starting Research Grant (SRG-UBB 32989/ 23.06.2023)
● Membru al echipei de proiect:
● 2021-2023: Grant PN-III-P4-ID-PCE-2020-2894: Reducerea costurilor singurătății. O abordare cognitiv-comportamentală a mecanismelor și intervenției.
Articole:
- Chiș, A., Oltean, L.-E., Bîlc, M., Vulturar, R., Șoflău, R., David, D., Szentágotai-Tătar, A., & Miu, A. C. (2024) Gene–Environment Interactions in Irrational Beliefs: The Roles of Childhood Adversity and Multiple Candidate Genes. International Journal of Molecular Sciences, 25(8), Article 8. https://doi.org/10.3390/ijms25084206
- Șoflău, R., Szentágotai-Tătar, A., & Oltean, L.-E. (2023) Childhood Adversity, Resilience, and Paranoia During the COVID-19 Outbreak. The Mediating Role of Irrational Beliefs and Affective Disturbance. Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy. https://doi.org/10.1007/s10942-023-00511-4
- Oltean, L.-E., Șoflău, R., Miu, A. C., & Szentágotai-Tătar, A. (2023) Childhood adversity and impaired reward processing: A meta-analysis. Child Abuse & Neglect, 105596. https://doi.org/10.1016/j.chiabu.2022.105596
- Oltean, L.-E., & Șoflău, R. (2022) Childhood adversity, reward processing, and health during the COVID-19 outbreak: The mediating role of reward learning. Psychological Trauma: Theory, Research, Practice and Policy, 14(2), 301–309. https://doi.org/10.1037/tra0001208
- Oltean, L.-E., Miu, A. C., Șoflău, R., & Szentágotai-Tătar, A. (2022) Tailoring Gratitude Interventions. How and for Whom Do They Work? The Potential Mediating Role of Reward Processing and the Moderating Role of Childhood Adversity and Trait Gratitude. Journal of Happiness Studies. https://doi.org/10.1007/s10902-022-00530-5