Membri și Colaboratori

Membri și Colaboratori

Cadrele Didactice şi de Cercetare ale Departamentului de Psihologie Clinică şi Psihoterapie:

Prof. “Aaron T. Beck” Univ. Dr. Daniel DAVID

– DIRECTOR FONDATOR

Ştiinţe cognitive clinice/aplicate în psihopatologie (copil, adolescent, adult, vârsta a treia), diagnostic şi psihoterapii validate ştiinţific (raţional-emotive şi cognitiv-comportamentale) şi prin robotică (roboterapie) şi realităţi virtuale, analize multinivelare ale eficienței intervențiilor psihologie și analiza mecanismelor schimbării. Profesor univ. dr. asociat şi cu Icahn School of Medicine at Mount Sinai, New York, SUA


Prof. Univ. Dr. Anca DOBREAN

– DIRECTOR DE DEPARTAMENT

Psihodiagnostic, psihodiagnostic validat ştiinţific, patologia copilului şi adolescentului 


Prof. Univ. Dr. Aurora SZENTAGOTAI

– DIRECTOR ȘCOALA DOCTORALĂ

Psihologie clinică / Psihoterapie cognitiv-comportamentală, Psihologie pozitivă


Prof. Univ. Dr. Oana DAVID

DIRECTOR CLINICA UNIVERSITARĂ DE PSIHOLOGIE

Sănătate mintală digitalizată, Psihologie clinică/Psihoterapie aplicată (ex: coaching cognitiv-comportamental) şi parenting


Conf. Univ. Dr. Simona ŞTEFAN

Psihologie clinică/Psihoterapie validată ştiinţific (cognitiv-comportamentală)


Lect. Univ. Dr. Silviu MATU

Metode avansate de cercetare; Robotică/roboterapie şi tehnologii virtuale şi aplicaţiile lor în promovarea sănătăţii


Lect. Univ. Dr. Diana NECHITA

Psihologie clinică / Psihoterapie cognitiv-comportamentală, Psihologie pozitivă



Lect. Univ. Dr. Radu ȘOFLĂU

Practică clinică/ Etică în psihologia aplicată


Lect. Univ. Dr. Răzvan PREDATU

Psihologie clinică/Psihoterapie cognitiv-comportamentală/Practică clinică/Coaching cognitiv-comportamental


Departamentul este organizat după standarde internaţionale, astfel încât unele persoane sunt angajate în regim temporar şi/sau complementar specialităţilor Departamentului. Acesta încurajează o fluctuaţie planificată de personal care duce la creşterea performanţei Departamentului, prin flexibilitatea şi expertiza cu care abordează noile dezvoltări în domeniu. Printre foștii și actualii colaboratori ai departamentului se numără:

  • Dr. Ioana Cristea
  • Dr. Amfiana Botez
  • Dr. Cristina Mogoașe
    • Ştiinţe cognitive clinice, Psihoterapie aplicată în genetică / Consiliere genetică, Practică clinică
  • Dr. Bianca Macavei
    • 2008-2014
    • Practică clinică
  • Dr. Ramona Moldovan
    • 2008-2014
    • Consiliere genetica
  • Dr. Sebastian Pintea
    • 2008-2014
    • Metode avansate de cercetare
  • Dr. Mădălina Sucală
    • Ştiinţe cognitive clinice/aplicate în psihopatologia adultului, consiliere genetică
  • Dr. Bogdan Voinescu
    • Psihiatrie clinică şi experimentală/tulburări de somn şi ADHD, consiliere genetică
  • Dr. Alina Rusu
    • 2007-2013
    • Interacţiunea om-animal/Terapia asistată de animale
  • Dr. Mircea Birț
    • 2008-2011
    • Psihiatrie clinică
  • Dr. Octavian Popescu
    • 2009-2011; din 2011 a rămas membru în Consiliul Şcolii Doctorale a Departamentului
    • Genetică, biologie moleculară
    • membru titular al Academiei Române
  • Dr. Catalina Kopetz
    • 2008-2013; din 2013 a rămas cercetător consultant al Institutului
    • Ştiinţe cognitive, afiliată si cu Maryland University

Cercetător Științific gr. III, Dr. Ruben Emanuel NECHIFOR

Resting & Task fMRI, Neuroimaging, Diffusion, Perfusion & Structural MRI

  • CS III Dr. Cristina Pojoga
  • Dr. Horea Oltean

Membri colaboratori cercetători (foști și actuali):

  • Dr. Cezar Giosan
  • Dr. Raluca Ignat
  • Dr. Bram Vanderborght
  • Dr. Cristina Costescu
  • Dr. Ioana Podină

Doctoranzii membrilor departamentului asociaţi şcolii doctorale “Psihodiagnostic şi Intervenţii Psihologice Validate Ştiinţific”:

Stelian Florean este student doctorand în cadrul Școlii Doctorale “Psihodiagnostic și Intervenții Psihologice Validate Științific”, începând cu octombrie 2018. El a absolvit masteratul Psihologie Clinică, Consiliere Psihologică și Psihoterapie (2018), cât și licența în Psihologie (2015) la Universitatea Babeș-Bolyai. Interesele sale de cercetare privesc investigarea eficienței și accesibilității intervenților de parenting online. De asemenea, este interesat de eficiența diferitelor tipuri de intervenții în cuplu care sunt livrate prin intermediul tehnologiei.

Coordonator științific: Prof. Univ. Dr. Anca Dobrean


Cristina Lorinț este student doctorand în cadrul Școlii Doctorale de „Psihodiagnostic și Intervenții Psihologice Validate Științific” începând cu octombrie 2018. Este licențiată în psihologie (2015) și a terminat programul masteral de Psihologie Clinică, Consiliere Psihologică și Psihoterapie (2017), ambele la Universitatea Babeș-Bolyai Cluj- Napoca. Printre interesele ei de cercetare se numără coachingul cognitiv-comportamental, mai exact  factorii și mecanismele implicate în eficiența coachingului cognitiv-comportamental. De asemenea, Cristina este membră a International Association of Cognitive Behavioral Coaching.

Coordonator științific: Prof. Univ. Dr. Oana David


Ionuț Milea este student doctorand în cadrul Școlii Doctorale „Psihodiagnostic și Intervenții Psihologice Validate Științific” din octombrie 2018. Este licențiat în Psihologie (2016) și a terminat masteratul de Psihologie Clinică, Consiliere Psihologică și Psihoterapie (2018), din cadrul Universității Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca. Interesele sale de cercetare cuprind plictiseala ca stare și trăsătură, în context de sănătate și boală, relația plictiselii cu comportamentele dezadaptative (ex: mâncat compulsiv, dependența de jocuri, utilizarea excesivă a telefonului, șofatul imprudent etc), precum și mecanismele evoluționiste ale plictiselii.

Coordonator științific: Prof. Univ. Dr. Daniel David


Alina Petruț este student doctorand în cadrul Școlii Doctorale „Psihodiagnostic și Intervenții Psihologice Validate Științific” din octombrie 2018. Este licențiată în psihologie (2016) și a terminat masteratul de Psihologie Clinică, Consiliere Psihologică și Psihoterapie (2018), din cadrul Universității Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca. Interesele ei de cercetare includ rolul strategiilor de reglare ale emoțiilor pozitive în tulburările de tip depresiv, precum și implicațiile cognitive și comportamentale a angajării în diverse tipuri de strategii. De asemenea, Alina este psiholog clinician și psihoterapeut cognitiv-comportamental sub supervizare, certificat de Colegiul Psihologilor din România.

Coordonator științific: Prof. Univ. Dr. Daniel David


Georgiana Roșca este student doctorand în cadrul Școlii Doctorale ”Psihodiagnostic și Intervenții Psihologice Validate Știintific”, din octombrie 2018. A absolvit programul masteral de ”Tehnici Psihologice pentru Controlul Comportamental și Optimizarea Potențialului Uman” (2015) și de licență (2013), în cadrul Universității Babeș-Bolyai. Interesul său de cercetare pornește de la aspecte practice din aria parentingului, mai precis investigarea factorilor părinte-copil și strategii parentale eficiente utilizate în complianța copiilor. În prezent Georgiana este psiholog clinician și psihoterapeut cognitiv-comportamental atestat de Colegiul Psihologilor din România.

Coordonator științific: Proff. Univ. Dr. Oana David


Victor Sălăjan este student doctorand în cadrul Școlii Doctorale „Psihodiagnostic și Intervenții Psihologice Validate Științific” din octombrie 2018. Este licențiat în Psihologie (2016) și a terminat masteratul de Psihologie Clinică, Consiliere Psihologică și Psihoterapie (2018), din cadrul Universității Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca. Interesele sale de cercetare includ mecanismele emoțiilor pozitive funcționale și disfuncționale (în special mândria) și implicațiile acestora în sănătate și boală.

Coordonator științific: Prof. Univ. Dr. Daniel David


Blaga Petronela este student doctorand în cadrul Școlii Doctorale ”Psihodiagnostic și intervenții psihologice validate științific” începând cu octombrie 2017. Este licențiată în psihologie (2015) și a terminat masteratul de ”Psihologie clinică, consiliere psihologică și psihoterapie” (2017), ambele în cadrul Universității Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca. Interesele ei de cercetare includ rolul expectanțelor în eficiența tratamentelor psihologice computerizate, mai specific investigarea ingredientelor active și placebo implicate în intervenție. Totodată, Petronela este psiholog clinician autonom și psihoterapeut sub supervizare certificat de Colegiul Psihologilor din România.

Coordonator științific: Prof. Univ. Dr. Daniel David


Samuel Bud este student doctorand în cadrul Școlii Doctorale “Psihodiagnostic și intervenții psihologice validate științific”, începând cu octombrie 2017. El a terminat masteratul “Psihologie clinică, consiliere psihologică și psihoterapie” (2017), precum și licența în Psihologie (2015), ambele la Universitatea Babeș-Bolyai. Printre interesele lui de cercetare se numără înțelegerea mecanismelor reglării emoționale (în special furie și vinovăție) în relație cu psihopatologia, în special tulburarea de personalitatea Borderline, dar și primul ajutor în sănătatea mintală sau intervențiile bazate pe mindfulness.

Coordonator științific: Prof. Univ. Dr. Aurora Szentagotai


Iulia Coșa este student doctorand în cadrul Școlii Doctorale „Psihodiagnostic și intervenții psihologice validate științific” începând cu octombrie 2017. Este licențiată în psihologie (2015) în cadrul Universității ”Lucian Blaga”, Sibiu și a terminat masteratul de „Psihologie clinică, consiliere psihologică și psihoterapie” (2017) în cadrul Universității ”Babeș-Bolyai”, Cluj-Napoca. Interesele ei de cercetare includ: utilizarea excesivă de internet (situri de socializare/gaming) și relaționarea ei cu diferite tulburări psihologice (de ex: tulburări afective- anxietatea socială), la adolescenți. Totodată, Iulia este psihoterapeut cognitiv comportamental, sub supervizare certificat de Asociația de Psihoterapii Cognitive și Comportamentale și Colegiul Psihologilor din România.

Coordonator științific: Prof. Univ. Dr. Anca Dobrean


Lia Oltean este student doctorand al Școlii Doctorale „Psihodiagnostic și intervenții psihologice validate științific”, începând din octombrie 2017, în cadrul Universității Babeș-Bolyai. Este licențiată în psihologie (2012) și absolventă a masteratului de „Psihologie clinică, consiliere psihologică și psihoterapie” (2014), din cadrul aceleași universități. Printre interesele ei de cercetare se numără procesarea recompensei, emoțiile pozitive și relația acestora cu istoricul de abuz și/sau neglijență, dar și corelatele biologice ale acestora. De asemenea, Lia este psiholog clinician și psihoterapeut cognitiv-comportamental autonom, certificat de Colegiul Psihologilor din România.

Coordonator științific: Prof. Univ. Dr. Aurora Szentagotai


Paula Stroian este student doctorand în cadrul Școlii Doctorale „Psihodiagnostic și intervenții psihologice validate științific” din octombrie 2017. Este licențiată în psihologie (2014) și a terminat masteratul de „Psihologie clinică, consiliere psihologică și psihoterapie” (2017), din cadrul Universității Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca. Interesele ei de cercetare includ terapia focalizată pe schemele cognitive, relația dintre schemele dezadaptative timpurii și simptomatologie, rolul imageriei și al tehnicilor experiențiale de tip schema therapy în reglarea emoțională, precum și relația dintre terapia focalizată pe schemele cognitive și alte abordări psihologice.

Coordonator științific: Prof. Univ. Dr. Daniel David


Alexandru Zorilă este student doctorand în cadrul Școlii Doctorale de Psihodiagnostic și Intervenții Psihologice Validate Științific, începând cu octombrie 2017. Este licențiat în psihologie (2015), absolvent al studiilor în cadrul programului masteral de Psihologie Clinică, Consiliere Psihologică și Psihoterapie, ambele la Universității Babeș-Bolyai Cluj- Napoca, iar momentan este și psiholog clinician și psihoterapeut cognitiv-comportamental sub supervizare, certificat de Colegiul Psihologilor din România. Interesele sale de cercetare includ biasările atenționale în diferite emoții pozitive și negative atât funcționale cât și disfuncționale, mai specific mecanismele influenței procesării conștiente de informații asupra procesării implicite de informații cu aplicabilitate în domeniul coachingului și a optimizării performanțelor de leadership. Expertiza profesională include servicii de specialitate validate științific administrate individual, adresate adolescenților și adulților, focalizate pe: psihodiagnostic și evaluare clinică; psihoterapie pentru tulburări de anxietate și promovarea sănătății prin educație rațional-emotivă și comportamentală.

Coordonator științific: Prof. Univ. Dr. Oana David


Raluca Balan este student doctorand în cadrul Şcolii Doctorale „Psihodiagnostic și intervenții psihologice validate științific” începând din octombrie 2016. Este licențiată în psihologie (2014) și a terminat masteratul de „Psihologie clinică, consiliere psihologică și psihoterapie” (2016), ambele în cadrul Universității Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca. Interesele ei de cercetare vizează psihopatologia copilului şi adolescentului, mai specific mecanismele implicate în comportamentul de tip bullying.

Coordonator ştiinţific: Prof. Univ. Dr. Anca Dobrean


Andreea Robe este student doctorand în cadrul Școlii Doctorale „Psihodiagnostic și intervenții psihologice validate științific” începând cu octombrie 2016. Este absolventă a Facultății de Medicină și Farmacie Iuliu Hațieganu, Cluj-Napoca (2010) și medic specialist Psihiatrie Pediatrică (2015). Interesele ei de cercetare includ măsurătorile fiziologice, ca markeri ai funcționării psihologice și evidențierea relației interactive dintre organismul uman și cortex.

Coordonator ştiinţific: Prof. Univ. Dr. Anca Dobrean


Loana Varadi (Comșa)  este student doctorand în cadrul Școlii Doctorale „Psihodiagnostic și intervenții psihologice validate științific” începând cu octombrie 2016. Este licențiată în inginerie (1996) în cadrul Universității Tehnice Cluj Napoca, Facultatea de Construcții și psihologie (2013) terminând masterul de Tehnici psihologice de control al comportamentului și dezvoltarea potențialului uman (2015) ambele în cadrul Universității Babeș Bolyai, Cluj Napoca, Facultatea de Psihologie. Interesele ei de cercetare cuprind dezvoltarea și optimizarea personală, managementul stresului, coaching, mecanismele și eficacitatea intervențiilor psihologice pentru schimbări comportamentale cu relevanță pentru stilul de viață, noi tehnologii pentru promovarea sănătații psihice. Loana este psiholog clinician, consilier psihologic autonom certificat de  Colegiul Psihologilor din România, membru în comitetul local al filialei Cluj, comisia de consiliere psihologică și coach. Este membră a International Association of Cognitive Behavioral Coaching, a Asociației de Psihoterapii Cognitiv Comportamentale din Romania și a British Psychological Society, divizia Counselling Psychology, Grupul Independent Practitioner.

Coordonator științific: Prof. Univ. Dr. Daniel David


Diana Căzănescu este psihoterapeut format în psihoterapie cognitiv-comportamentală, practicant autonom atestat de Colegiul Psihologilor din România, şi studentă la doctorat în cadrul Școlii Doctorale „Psihodiagnostic și Intervenții Psihologice Validate Științific” din cadrul Universităţii Babeş-Bolyai, începând cu anul 2014.  Domeniile sale de interes profesional se referă la tratamentul în cazul (a) tulburărilor de anxietate şi a tulburărilor de tip depresiv, (b) autocunoaştere şi dezvoltare personală, (c) consiliere pastorală/spirituală.

Coordonator științific: Prof. Univ. Dr. Aurora Szentagotai


Alina Bizo este doctorand în cadrul Școlii Doctorale „Psihodiagnostic și Intervenții Psihologice Validate Științific”, la Universitatea Babeş-Bolyai. În anul 2012 a finalizat Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației în cadrul aceleiași universități, iar din 2012 până în 2014 a urmat cursurile masterale. Printre interesele sale de cercetare se numără investigarea rolului pe care îl are gândirea de tip catastrofic în durere şi în dezvoltarea psihopatologiei asociate durerii.

Coordonator Științific: Prof. Univ. Dr. Daniel David


Raluca Georgescu este student doctorand în cadul Școlii Doctorale „Psihodiagnostic și Intervenții Psihologice Validate Științific”. Ea a finalizat studiile la nivel licența, specializarea Psihologie și masteratul Psihologie Clinică, Consiliere Psihologică și Psihoterapie, în cadrul Universității Babeș-Bolyai. In prezent, este interesată de investigarea mecanismelor psihologice ce stau la baza percepției durerii fizice cât și de a testa eficiența intervențiilor psihologice pentru a controla durerea. Totodată, ea este interesată de sintetizarea informațiilor și estimarea eficienței (printr-un demers meta-analitic) a intervențiilor psihologice pentru tulburări cl


Liviu Fodor este student doctorand în cadrul Școlii Doctorale „Psihodiagnostic și Intervenții Psihologice Validate Științific” începând cu octombrie 2015. Este licențiat în psihologie (2013) și a absolvit masteratul de Psihologie Clinică, Consiliere Psihologică și Psihoterapie (2015), ambele în cadrul Universității Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca. Interesele sale principale de cercetare vizează analiza multinivelară a intervențiilor psihologice augmentate tehnologic (ex. realitate virtuală, platforme PC și mobile) pentru evaluarea și tratamentul tulburărilor mintale. Totodată, Liviu este psiholog clinician și psihoterapeut sub supervizare certificat de Colegiul Psihologilor din România.

Coordonator științific: Prof. Univ. Dr. Szamoskozi Ștefan


Răzvan Predatu este student doctorand în cadrul Școlii Doctorale „Psihodiagnostic și Intervenții Psihologice Validate Științific” începând cu octombrie 2015. Este licențiat în psihologie (2013) și a terminat masteratul de Psihologie Clinică, Consiliere Psihologică și Psihoterapie (2015), ambele în cadrul Universității  Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca. Interesele lui de cercetare vizează dificultăţile în reglarea emoţiilor și rolul  lor  în  psihopatologie,  mai specific asocierea dintre evaluările negative ale propriilor emoţii și diferite tulburări  psihologice (de ex. tulburări afective  și de anxietate, tulburări ale somnului). Este interesat, de asemenea, de intervenţiile cognitiv-comportamentale pentru optimizarea performanţei (coaching cognitiv-comportamental) şi de intervenţiile pe baza tehnologiei (jocurile video terapeutice). Totodată, Răzvan este psihoterapeut sub supervizare certificat de Colegiul Psihologilor din România.

Coordonator științific: Prof. Univ. Dr. Daniel David


Prefit Alice-Beatrice este student doctorand în cadrul Școlii Doctorale ” Psihodiagnostic și Intervenții Psihologice Validate Științific, începând din octombrie 2014. Este licențiată în Psihologie și a terminat masteratul  ” Psihologie Clinica, Consiliere psihologică și Psihoterpie”  ambele in cadrul Universității Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca. Interesele ei de cercetare includ mecanismele psihologice, in principal strategii le de reglare emotionala implicate  în  tulburarile alimentare. Totodata, Alice este psihoterapeut în terapii cognitiv-comportamentale certificat de Colegul Psihologilor din România.

Coordonator științific: Prof. Univ. Dr. Aurora Szentagotai


  • Horea Oltean
  • Bocșe Robert
  • Debreceni (Szabo) Eniko
  • Gavril Lorana
  • Tamas Borbala
  • Medgyesi (Petric) Evelin
  • Veres Anna
  • Fulop (Leiszt) Agnes

Dr. Psih. Roxana CARDOȘ

Psihologie Evoluționistă, Consiliere genetică


Drd. Psih. Cristina LORINȚ

Cursuri predate / interese de cercetare

Note: (1) Criteriu de selecţie pentru membrii şi colaboratorii noştri este reprezentat de performanţa profesională, dublată de angajamentul pentru excelenţă, profesionalism şi seriozitate, muncă în echipă şi respingerea imposturii, caracteristici care constituie sistemul de valori ale Departamentului. Mai precis spus, profilul profesional pe care îl căutăm la cei care doresc să intre în echipa noastră este caracterizat de:(1) cunoştinţe ştiinţifice avansate; (2) metode avansate de cercetare; (3) comportament etic şi profesional în general, şi în activităţile de cercetare/didactice/de servicii psihologice şi/sau administrative în special; (4) leadership şi stil antreprenorial; (5) management eficient al activităţilor; (6) abilități de comunicare şi relaţionare interpersonală în general, şi în echipa de lucru în special (ex. generozitate, calm şi asertivitate, toleranţă la frustrare etc.); (7) motivaţie, plăcere şi atracţie deosebite pentru a contribui la progresul cunoaşterii, dublate de disponibilitate la efort şi muncă; (8) un stil mental raţional caracterizat de: (a) un stil de gândire inteligent, creativ, flexibil, non-absolutist, (b) toleranţă la frustrare, (c) non-catastrofare şi (d) evaluări nuanţate, non-globale.

(2) Criteriile de promovare pentru nivelul “Major” sunt reprezentate de criteriile de performanţă minime stabilite la nivel de UBB/naţional, la care se adaugă criteriile de excelenţă internaţională (stabilite în Regulamentul Departamentului). Ele se coroborează cu criteriile de promovare pentru nivelul “Minor”, care sunt reprezentate de criteriile de performanţă minime stabilite la nivel de UBB/naţional.

(3) Organizarea membrilor Departamentului descrisă mai sus este făcută ţinând cont de specificul Departamentului, care desfăşoară activităţi didactice, de cercetare şi servicii clinice inovative (dezvoltare-inovare). Astfel, membrii Departamentului sunt organizaţi în mai multe categorii, fiecare categorie având traiectorie, responsabilităţi şi indicatori de performanţă proprii; categorille nu sunt statice, un membru al Departamentului putându-şi alege şi/sau schimba traiectoria personală în funcţie de interesele sale de carieră.